تهران - جانشين رييس ستاد انتخابات كشور تاكيد كرد: داوطلبان نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تنها تا ساعت 17 روز جمعه - 9 دي - براي نام نويسي و ثبت نام در انتخابات فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'حسنعلی نوری' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات كشور افزود: این زمان تمدید نخواهد شد و بعد از ساعت 17 روز جمعه، هیچ گونه ثبت نامی انجام نمی شود.

وی خاطرنشان كرد: در ساعت 17 روز جمعه نهم دی ماه هر داوطلبی كه در صف مراجعه به ستاد ثبت نام در وزارت كشور و حوزه های انتخابیه در فرمانداری ها حضور داشته باشد، برای نام نویسی به داخل ستادها هدایت می شود و بعد از آن كسی را پذیرا نخواهیم بود.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور ادامه داد: اگر بعد از آن ساعت كسی مراجعه كند همكاران ما در ستادهای انتخابات پاسخگوی آنها نخواهند بود.

وی گفت: با توجه به این كه در روزهای پایانی تعداد داوطلبان متقاضی نام نویسی بیشتر می شود خواهشمندیم آنها در موعد قانونی به محل های ثبت نام مراجعه كنند.

نوری افزود: داوطلبان لازم است قبل از مراجعه برای نام نویسی، مدارك لازم را تهیه و پرسشنامه ثبت نامی را مطالعه و اطلاعات آن را تكمیل كنند.



** نام نویسی قطعی 254 نفر در روز نخست؛ استقبال خوب

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور در گزارشی آماری از فرایند برگزاری انتخابات گفت: روز گذشته (شنبه) در نخستین روز از نام نویسی داوطلبان نمایندگانی دور نهم مجلس شورای اسلامی 254 نفر ثبت نام خود را قطعی كردند.

وی افزود: این گروه از داوطلبان نمایندگی مجلس، خود را در معرض رای مردم قرار داده اند و امیدواریم انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی زمینه رقم خوردن برگ زرینی دیگر را در تاریخ انقلاب اسلامی فراهم كند.

نوری اظهار داشت: استقبال خوبی در روز نخست نام نویسی دور نهم مجلس شورای اسلامی انجام شد و ما از كسانی كه عزم و اراده برای حضور در این عرصه بزرگ سیاسی دارند خواهشمندیم ثبت نام خود را به روزهای آخر موكول نكنند.



** محدوده سنی داوطلبان نمایندگی

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طول مدت نام نویسی از داوطلبان نمایندگی در 207 حوزه انتخابیه و در پایان هر روز، اسامی و تعداد ثبت نام شدگان را دریافت و به شورای نگهبان و مراجع چهارگانه ارسال می كنیم.

نوری افزود: از 254 نفر ثبت نام كننده روز نخست 35 نفر در گروه سنی 30 تا 35 سال، 39 نفر در گروه سنی 36 تا 40 سال و 58 نفر در گروه سنی 41 تا 45 سال 58 نفر قرار داشتند.

به گفته وی، در گروه های سنی 46 تا 50 سال،51 تا 55 سال و 56 تا 60 سال به ترتیب 49، 52 و 15 نفر در زمره ثبت نام شدگان قرار دارند.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور گفت: در هر یك از گروه های سنی 61 تا 65 سال و 66 تا 70 سال، سه نفر ثبت نام كرده است و در گروه سنی 71 تا 75 سال فردی ثبت نام نكرده است.

محدوده سنی داوطلبان نمایندگی مجلس حداقل 30 سال تمام و حداكثر 75 سال است.



** ثبت نام سه نفر در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری

نوری در پاسخ به سووالی درباره انتخابات سومین میان دوره ای دور چهارم مجلس خبرگان رهبری در استان های خراسان رضوی و كردستان، اظهار داشت: تا پایان روز گذشته، سه نفر از استان خراسان رضوی ثبت نام كردند كه از این تعداد در محدوده سنی 41 تا 50 سال یك نفر، 51 تا 60 سال یك نفر، 61 تا 70 سال یك نفر بودند.

وی ادامه داد: برای انتخابات سومین میان دوره چهارمین مجلس خبرگان رهبری در استان كردستان هنوز كسی ثبت نام نكرده است.

جانشین رییس ستاد انتخابات كشور خاطرنشان كرد: برای ثبت نام در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان، داوطلبان تا هفتم دی ماه مهلت دارند كه خواهشمندیم برای ثبت نام هر چه سریعتر اقدام كنند.

سیام**7378**9132
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست